Dotazovaní - chod podniku



Dotazovaní
1.       Nejrozšířenější metoda
2.       Při této metodě je přímý kontakt s nositelem informací (s dotazováním)
3.       Provádí se pomoci dotazníku
4.       Při tvorbě dotazníku je třeba dávat pozor na je správné odmlouvaní a sestavení otázek
5.       Špatně sestavený dotazník muže zpochybnit získané informace, které musí odpovídat, cílům a potřebám průzkumu 
6.       Nejprve si stanovíme co chceme zjistit a také určíme vzorek respondentu (dotazovaní)
7.         na základě dotazníku podnikatel zjistí, jestli je o jeho nabízenou službu zájem, případě stanoví, předpoklad tržeb,
8.       Před distribuci dotazníku, je velmi vhodné prověřit si správnost sestavení dotazníků tím způsobem, že sestavený dotazník distribuujeme asi 10 % respondentů a podle jejich odpovědí zjistíme, jestli námi formulované otázky byly správně pochopeny

Jak se staví dotazník?

·         Měl by být krátký a jednoduchý max. 5 až 10 otázek
·         Používat uzavřené otázky s možnosti odpovědi: ANO, NE
·         Minimalizujte otevřené otázky: (jsou zdlouhavé a obtížně se vyhodnocují). Pokud se jich nevyhneme tak je umístí na závěr dotazníku nepoužívejte 2 otázky v jedné.
·         Nepouživamé nepřesné , nejasné a dvou smyslové otázky
·         Nepoužíváme osobní otázky (výše příjmů, věk, ..)

Žádné komentáře:

Okomentovat