Makro prostředí
-
Každá firma se nachází v makroprostředí,
které nemůže ovlivnit
-
Je tvořeno řadou vlivu a patří zde ekonomické
vlivy a demografické vlivy.
-
Demografické jsou nejdůležitější zabývá
se obyvatelstvem, zkoumá obyvatelstvo podle věku pohlaví, ale i národnosti,
vzdělaní, úmrtnosti, hustoty apod. Pro firmu je důležité znát své zákazníky.
-
Ekonomické vlivy – ekonomicky vývoj
v zemi ovlivňuju podniky nebo firmy a to např. ekonomická krize,
ekonomický růst, kupní síla poptávky (zákazníky), míra nezaměstnanosti apod. sledují
se makro ekonomické ukazatele např. hrubý domácí produkt (jedná se o vývoj
ekonomiky), míra inflace (znehodnocení vlastní měny, růst cenových hladin), na
ekonomickém prostředí závisí životní uroněn zákazníků.
-
Politické vlivy – podniky ovlivňuje
legislativa neboli zákony v dané zemi. V zákonech jsou
v kompetenci státních orgánu (poslanci zákon navrhují a schvalují) Poníky
musí zákony respektovat např. DPH spotřební daň zákoník práce, zákon na ochranu
spotřebitele apod.
-
Přírodní prostředí – zahrnují přírodní
zdroje, které jsou potřebné pro zajištění výroby např. pozemky, půda, voda,
nerostné bohatství, sluneční energie atd. – jsou omezené, firmy hledají
alternativy – zaměřují se na obnovitelné zdroje. – firmy by neměly znečišťovat
životní prostředí
-
Technologické prostředí – souvisí
s úrovní technického rozvoje a vybavenosti firmy
Žádné komentáře:
Okomentovat