Služby



Služby
-          Pouze, s některými výrobky jsou poskytované služby, jedná se o výrobky dlouhodobé spotřeby. Např. bezplatný servis, prodloužená záruka, dovoz do domu zákazníka, instalace, montáž. PHE – recyklační poplatek, ekologická likvidace apod. Nákup na splátky.

Životní cyklus výrobku:

-          Každý výrobek má svůj životní cyklus (doba trvaní na trhu).


 
                                                                Nový výrobek


 




1 uvedeni
2 růst
3 zralost
4 úpadek

Popis jednotlivých fází:

1.       Uvedení výrobku na trh – zákazníci výrobek neznají, jde většinou o novinku. Úkolem výrobců je zákazníky s výrobkem seznámit např. pomocí reklamy. Výrobci informují o existenci výrobků. Reklama plní informativní funkci.
2.       Růst prodejnosti výrobku – zákazníci o výrobku vědí, znají ho a začínají o něj projevovat zájem. Prodejnost podniku vstoupá, podnik začíná dosahovat výnosů. Reklama přesvědčuje zákazníky výhodnosti nákupu.
3.       Zralost, prodej výrobku je na vrcholu dále již nevstoupá. Zákazníci o výrobku ví jsou, sním spokojeni a kupují ho. Podnik dosahuje největších výnosů. Pro podnik je výhodné, aby tato fáze trvala co nejdéle.
4.       Úpadek -  prodejnost výrobku klesá, zájem zákazníků o výrobek slábne. Podnik snižuje cenu výrobků. Výrobky se prodávají se slevou. Podnik musí přijít na trh s mnohými nebo inovovanými výrobky.




Žádné komentáře:

Okomentovat