Podnikatelský plán



Podnikatelský plán
Je písemný dokument, který popisuje všechny podstatné vnější i vnitřní faktory související s podnikaní firmy. Definuje a kvantifikuje (přesné vyjádření) podnikatelské cíle a strategii zvolenou k její dosažení. Výsledkem musí byt informace pro podnikatele, zda daný projekt je reálný, proveditelný a jaký mu zajistí výnos (zisk) z investovaného kapitálu.
 Podnikatelský plán konkrezituje  podnikatelský záměr a je důležitým dokumentem, jak při zakládaní podniku a jeho novém směrovaní rozvoje, tak i v případech, kdy se jedná o kapitálové posílení podniku, např. výstavba nové linky, haly.
Podnikatelský záměr lze chápat jako dokument, který plní 2. Zkl. Funkce.
1. Funkce interní neboli vnitřní.
Podnikatelský záměr donutí podnikatele promyslet a posoudit své podnikatelské záměry a následně slouží jako provozní průvodce podnikatelskou činností a zpětná kontrola při jejich naplňovaní. 
2. Funkce externí neboli vnější
Podnikatelský záměr je zdrojem informaci pro potencionální investory (banky ,poskytovatele podpor, …) a obchodní partnery, zda se mají účastnit projektu či nikoli.

Pravidla tvorby podnikatelského plánu:

1.       Rozsah – podle velikosti firmy max. 40 až 50 stran
2.       Jasnost a srozumitelnost informací
3.       Neuvádět nedoložitelné údaje
4.       Grafická stránka rozumná úprava (vizitka firmy)
5.       Formální stránka vyvarovat se chyb gramatických a taky faktických
6.       srozumitelnost informací – předvést že se údaje z PP nesmí rozmnožovat 3 osobám
7.       uvést spolupráci s určitou firmou nebo osobou poradce, (garance, důvěryhodnost, odborná spolupráce),
8.       Neopisovat vzorové plány
Struktura PP není nikde přesně určena. Pro naše studijní účely i pro začínající podnikatele je dobré dodržovat následující strukturu. PP se dělí na část textovou, finanční a přílohy.

Textová část:

1.       Titulní strana: Název, Jméno osoby nebo firmy, která podnikatelský plán zpracovala, datum zpracovaní a místo
2.       Obsah:  Ten vytvoří Word automaticky (pro formátovaní nadpisu musíme použít styly)
3.       Shrnutí: krátce popsat podstatu PP, zhodnotit realizatelnost a zároveň i návratnost vložených finančních prostředků.
4.       Představení firmy: základní identifikační údaje: obchodní jméno + právní forma, předmět podnikaní. Datum zahájení podnikaní, místo podnikaní, provozní doba, odpovědný zástupce, popis samotné služby nebo vyráběného produktu - tímto začnu,
5.        charakteristika produktu nebo služby, k jakému účelu složí a kdo je bude využívat: proč si zákazník koupi produkt zrovna u nás (zhodnotit výhody), předpokládaná cena, záruka, servis, kvalita (zdůraznit nové technologie, …),
6.       Analýza trhu: využití informace ze závěru průzkumu trhu analýza zákazníků (segmentace trhu), analýza konkurentů (kdo je konkurentem, zda nabízí stejné nebo vzájemné zastupitelné produkty, velikost těchto firem, jejich umístění, propagace, ceny, …
Analýza dodavatelů: jejich kapacitní podmínky, termíny, ceny, názvy dodavatelských firem.
7.       Marketing: Nutnost se soustředit na propagaci, distribuci (cesta výrobku) a stanovení ceny
Propagace: máme možnost použít některou s forem propagací, publicita, reklama, přímý marketing, podpora prodeje, osobní prodej, … Cíle propagace PP by měla být informace o výrobku nebo službě. Vzhledem k tomu, že propagační kampaň bývá pro firmu finančně náročná, je potřeba stanovit rozpočet nákladů. I časový harmonogram kampaně.
Distribuce: volba distribuční cesty, závisí na typu produktu a na vlastnostech a množství výrobků. Na zákaznicích a na konkurenci. V podnikatelském plánu je třeba vysvětlit zvolený způsob prodeje a důvody, které k tomuto způsobu distribuce vedly.
Stanovení ceny: máme 3 možnosti tvorby ceny 1. Nákladová cena – viz eko kalkulace, zjištěné náklady na kalkulační jednici navýším o obchodní marži. 2. Cena podle konkurence – musím dbát o to aby nebyla nižší než jsou mé náklady. 3. Cena vnímaná zákazníkem,  značkové zboží, u exotického zboží.
8.       Management: je proces organizovaní, řizení, kontroly a užití všech dostupných zdrojů dosažení stanovených cílu podniku. Jedním z výsledků je vytvoření organizační struktury.
9.       Personalistika: výběr, příjmení, peče o zaměstnance ukončovaní prac. Poměru.


1 komentář:

  1. Jsem tu, abych se podělil o své svědectví o tom, co pro mě udělala dobrá důvěryhodná společnost poskytující půjčky, jsem z Ruska a jsem krásná matka tří dětí. Při pokusu o získání půjčky na rozšíření své stálezelené skupiny jsem přišel o peníze pro mě a mé děti to bylo tak těžké, šel jsem online hledat pomoc s půjčkami, veškerá naděje byla ztracena, až do jednoho osudného dne, kdy jsem potkal tohoto mého přítele, který si nedávno zajistil půjčku od velmi poctivého muže, pane, pedro. představila mě tomuto poctivému půjčovateli, pane. pedro, který mi pomohl získat půjčku do 5 pracovních dnů, budu panu pedrovi navždy vděčný za to, že mi pomohl se znovu postavit na nohy. můžete kontaktovat pana pedra prostřednictvím e -mailu: pedroloanss@gmail.com / whatsapp: +18632310632 oni nevědí, dělám to pro ně, ale prostě to musím udělat, protože je tam hodně lidí, kteří to potřebují pomoc s půjčkou, prosím, navštivte tohoto poctivého muže a můžete být také v bezpečí.

    OdpovědětVymazat