Faktory ovlivňujících chovaní kupujících



Faktory ovlivňujících chovaní kupujících

Faktory ovlivňujících chovaní kupujících (kulturní)

1)      Kulturní faktory mají největší vliv na chovaní kupujících, jedná se o tradice zvyklosti a vžité normy chováni každého národa.
2)      Každá země má svou kulturu, které se firmy musí přizpůsobit. Například pro jeden a tentýž výrobek budou mít v každé zemi jinou reklamu.
3)      Současné kulturní trendy jsou například více volného času, peče o zdraví.
Proces rozhodovaní kupujících probíhá při nákupu výrobku dlouhodobé spotřeby a výrobků dražších např. vetší domácí spotřebiče, počítač a byt.
Proces rozhodovaní kupujících má 5 fázích.
1.       Poznaní potřeby
2.       Zjišťovaní informací z různých zdrojů např. internet. Sdělovací prostředky, známých.
3.       Hodnocení informací např. porovnaní ceny, kvality, recenze. www.heureka.cz, zákaznici porovnávají poměr ceny a kvality.
4.       Rozhodnuti o nákupu – zákazník se rozhoduje, kde to koupi eshop, kamenný obchod, kde, kdy to koupi, způsob placení.  
5.       Vyhodnocení nákupu – výrobek splnil nebo nesplnil zákazníkovo očekávaní, požadavky (neplacená reklama).    


Chovaní kupujících

-          Společenské faktury ovlivňují sociální chovaní kupujících, se kterými je ve styku například rodina.   
-          Děti mají velký vliv při nákupech a podle chovaní jej odborníci rozdělují na otravy a nakladače.

Osobní faktory,

 každé kupující se v průbězích svého života chová jinak.
-          Platí zde majetkové poměry kupujících – každý se chová podle toho kolik finančních Prostředků má k dispozici.
-          Zaměstnaní rovněž ovlivňuje chovaní kupujících.

Psychologické faktory

·         Patří zde vnímání výrobků na základě lidských smyslů např. potraviny – chuť, hlučnost domácích spotřebičů, oblečení – móda.
·           Rozlišujeme u kupujících z jakého důvodu si výrobek kupují.
·         Mohou se rozhodovat chovat racionálně (výrobek potřebují) nebo emocionálně.

Proces rozhodovaní kupujících



Žádné komentáře:

Okomentovat